Bli en framgångsrik organisation med hjälp av Conversion Rate Optimization

Bli en framgångsrik organisation med hjälp av Conversion Rate Optimization

Bli en framgångsrik organisation med hjälp av Conversion Rate Optimization

Välkommen till ytterligare ett meetup i Regents anda, IT som det borde vara!

Till denna meetup den 11:e januari, bjuder vi in Marianne Stjernvall, en sann expert inom området Conversion Rate Optimization CRO eller konverteringsoptimering.

Bli en framgångsrik organisation med hjälp av Conversion Rate Optimization

Framgångsrika organisationer har idag en sak gemensamt; data-driven experimentell verksamhet. Vi blickar inte längre upp mot hierarkiska organisationer utan hämtar inspiration från företag som Spotify, Google och Netflix. Men hur bedriver man en experimentell verksamhet, och hur får vi beslutsfattare att börja lita på data?

CRO, Conversion Rate Optimization eller konverteringsoptimering, är en metod för att starta ett experimentellt arbete med hjälp av A/B-tester, multivariata tester och personalising. Vi startar med att gå igenom vad CRO faktiskt är och hur det fungerar, och hur en CRO-processen ser ut “by the book”.

CRO är även ett område som spänner över många olika delar av organisationen; produktägare, UX, utvecklare och beslutsfattare är några av de som behöver vara med på tåget för att man ska kunna uppnå och agera på resultat. När vi lärt oss grunderna till arbetet går vi in och kollar på hur vi kan och behöver hantera olika arbetsområden för att kunna uppnå den ultimata experimentella organisationen.

Liten intro om Marianne

Jag är konverteringsoptimeringsexpert som jobbar med att integrera CRO-processer på TUI. Genom att kombinera tekniska kunskaper med analys driver jag ett arbete för en A/B-testande och datadriven kultur. Det krävs ett stort socialt engagemang liksom ett brinnande intresse för webb och tekniskt kunnande för att förstå vilka lösningar som behövs för varje enskilt test.

Att jobba med CRO och driva ett arbete för en innovativ kultur väcker nya utmaningar varje dag, och ett sinne för problemlösning och lagarbete är ett krav för att klara av det. Att jobba med CRO och A/B-tester är det roligaste man kan göra. Det handlar om att förstå vad vi gör, och kunna ta datadrivna beslut. Jag gör det, för jag vet att det är genom resultaten som en organisation kan ledas i rätt riktning. Med stark kommunikation och en glädje för jobbet klarar jag stora utmaningar varje dag i ett arbete som kräver snabbhet såväl som styrka och noggrannhet.

Jag brinner för att utbilda och skapa förståelse inom området och det har jag fått chansen att göra som talare på bland annat: Medieinstitutet, Dentsu Aegis Digital Academy, MasterClass, Analytics Nordic Conferens, Webbanalysdagen, Optimizely Webinar, Women In Tech och Webbdagarna Stockholm.

De utvecklingskunskaper inom front-end jag besitter tillsammans med expertis inom digitalt användarbeteende och stor social förmåga för team-arbete har gjort mig till en sann CRO-expert.


Hållpunkter:

17:15 Vi öppnar dörrarna och bjuder på välkomstdryck innan föreläsningen drar igång

17:30 Föreläsning - Bli en framgångsrik organisation med hjälp av Conversion Rate Optimization

19:00 Sushibuffe med champagne och övrig dryck

21:00 Dörrarna stängs för denna gång

Övrigt:

Champagne och övrig dryck som valts ut av vår sommelier serveras till vår sushibuffé.

Och som vanligt kommer någon av kvällens deltagare gå hem med ett hemligt pris.

Självklart räcker det att bara registrera sig här på Meetup för att säkra en plats, men då är du inte med i utlottning av priset.

Datum

2018-01-11

Tid

17:15

Adress

Norr mälarstrand 22, Stockholm visa på karta

Bli en framgångsrik organisation med hjälp av Conversion Rate Optimization

Eventet har redan varit.