Game Engineer UI/UX
Vi söker en erfaren Game Engineer UI/UX till ett live service-spel THE FINALS, en first-person shooter utvecklad i Unreal Engine. Rollen är kreativ och innebär nära samarbete med designers, ingenjörer, artister och UX-forskare för att utveckla och förbättra spelupplevelsen. Du kommer att ta ansvar för spelets användargränssnitt och spelarnas upplevelse samt bidra till förbättring av UI-ramverk och komponenter med fokus på prestanda, verktyg och skalbarhet.
Din profil:
Du är en söker en kreativ och nyfiken utvecklare med djup erfarenhet från spelindustrin, stark teknisk bakgrund i C++ och djup förståelse för UI/UX inom spel.
Arbetsuppgifter:
- Implementera C++ UI-core-teknologi i Unreal (ex. Slate).
- Utveckla UI-funktionalitet i Unreal Engine med C++, Angelscript och Unreal Blueprints.
- Samarbeta med tvärfunktionella team för att leverera högklassig användarupplevelse och effektiva verktyg.
Skallkrav:
- Minst 5 års erfarenhet från spelindustrin.
- Stark bakgrund i C++.
- Erfarenhet av att arbeta i Unreal Engine med Slate/UMG.
- Erfarenhet av UI-utveckling i produktion.
- Flytande i engelska (professionell nivå).
Börkrav:
- Erfarenhet av Angelscript och Unreal Blueprints.
- Erfarenhet av arbete med UI-ramverk med fokus på prestanda, skalbarhet och verktyg.
- Intresse för programmering som hantverk och goda kunskaper i datavetenskap.
- Kreativ och nyfiken personlighet.
Vi ser fram emot din ansökan!