Driftledare/Floor Manager på supportavdelning networking.
Rollens mål
• Hög kundnöjdhet genom en väl fungerande drift av enhetens dagliga operativa verksamhet
• Ärendehantering inom avtalad SLA
Rollens övergripande ansvar
• Planera, följa upp och medverka till utveckling av den dagliga driften för enheten
• Ansvara för introduktion och utbildning av nyanställda
• Ansvara för att identifiera utbildningsbehov hos personalen samt stötta i kontinuerlig utbildning
• Säkerställa att ärenden hanteras inom avtalad SLA
• Första eskaleringsinstans vid kundeskaleringar
• Säkerställa enhetens bemanning
• Delta i kontinuerlig utvärdering och utveckling av rutiner, system m.m. för att ständigt förbättra kvalitet och effektivitet
Rollens övergripande arbetsuppgifter
• Schemalägga och planera bemanning
• Planera och genomföra introduktion av nya medarbetare
• Sprida information och utbilda personalen inom enheten
• Hantera eskaleringar
• Arbeta aktivt med analys och kravställning på förbättringar inom de system enheten arbetar i
• Arbeta aktivt med analys och kravställning på förbättringar av processer där enheten ingår
• Medverka vid utveckling och implementering av nya arbetssätt och rutiner
• Bidra med specialistkunskap i övriga interna projekt eller offertarbete mot kund
• Arbeta operativt med de arbetsuppgifter som ingår i enhetens verksamhetsområde utifrån behov