Supporttekniker
Som Servicedeskmedarbetare ger du support till Skolverkets ca 900 användare. Primära verktyg för kontakt med användare är e-post, telefon och webbformulär via självserviceportalen.
Verktyg Skolverket Servicedesk använder är:
- AD för hantering av alla objekt.
- WSUS för hantering av säkerhetsuppdateringar.
- För klientinstallationer och programvarudistribution använder vi DSM Frontrange Heat.
- Klientplattform är Windows 10 och vi använder Microsoft Office som kontorsprogramvara.
- Som ärendehanteringsverktyg används Nilex Service Platform.
Konsulten ska minst uppfylla de krav som ställs för Helpdesk 2 i enlighet med kompetenskrav i Ramavtalet. Konsulten ska även uppfylla minst följande krav:
- Ha minst ett (1) års arbete i en servicedesk/helpdesk.
- Ha minst ett (1) års erfarenhet av att ha arbetat i ett ITIL-baserat ärendehanteringssystem såsom Nilex, ServiceNow eller ZenDesk.
- Vara mycket bra på att uttrycka sig i svenska i tal och skrift.
- Ha mycket hög grad av servicekänsla.
- Ha erfarenhet av grundläggande administration i AD.
- Ha goda kunskaper i MS Office 365
Vi ser fram emot din ansökan