Supporttekniker

Detta uppdrag är stängt!
Projekt Ref
1439
Ort
Stockholm
Omfattning
100%
Startdatum
2023-03-20
Slutdatum
Tills vidare
Kontaktperson
ximena.sepulveda@regent.se

Som Servicedeskmedarbetare ger du support till Skolverkets ca 900 användare. Primära verktyg för kontakt med användare är e-post, telefon och webbformulär via självserviceportalen.

Verktyg Skolverket Servicedesk använder är:

  • AD för hantering av alla objekt.
  • WSUS för hantering av säkerhetsuppdateringar.
  • För klientinstallationer och programvarudistribution använder vi DSM Frontrange Heat.
  • Klientplattform är Windows 10 och vi använder Microsoft Office som kontorsprogramvara.
  • Som ärendehanteringsverktyg används Nilex Service Platform.

Konsulten ska minst uppfylla de krav som ställs för Helpdesk 2 i enlighet med kompetenskrav i Ramavtalet. Konsulten ska även uppfylla minst följande krav:

  • Ha minst ett (1) års arbete i en servicedesk/helpdesk.
  • Ha minst ett (1) års erfarenhet av att ha arbetat i ett ITIL-baserat ärendehanteringssystem såsom Nilex, ServiceNow eller ZenDesk.
  • Vara mycket bra på att uttrycka sig i svenska i tal och skrift.
  • Ha mycket hög grad av servicekänsla.
  • Ha erfarenhet av grundläggande administration i AD.
  • Ha goda kunskaper i MS Office 365

Vi ser fram emot din ansökan

 

Projekt Ref
1439
Ort
Stockholm
Omfattning
100%
Startdatum
2023-03-20
Slutdatum
Tills vidare
Kontaktperson
ximena.sepulveda@regent.se