Konsulter till Servicedesk på statlig myndighet

Detta uppdrag är stängt!
Projekt Ref
1691
Ort
Stockholm
Omfattning
100%
Startdatum
ASAP
Slutdatum
Tills vidare
Kontaktperson
rita.aslan@regent.se

För vår kund söker vi just nu 2 Service Konsulter till statlig myndighet, som ska hantera it-supportärenden och vara användarens kontakt med IT-organisationen.

Syftet med servicedesk är att omhänderta behov från användare, lösa dessa och eskalera komplicerade ärenden vidare. Målet med servicedesk är att användare känner sig omhändertagna, får hjälp snabbt och att servicedesk anstränger sig för att lösa dennes problem. Konsulterna ska sätta sig in i kundens verksamhet, systemflora och språkbruk. Konsulterna ska sköta 1:st line it-supportärenden omfattande tjänsteförfrågningar och incidenter. Detta omfattar bland annat:

  • Beställningar
  • Användarnära utrustning
  • Hjälp med upplägg av skrivare, konfigurera kameror och ljudenheter till Skype, sätta upp mail i telefoner, kort för inloggning med mera. CITRIX
  • Hantera fel kring åtkomst till publicerad applikation, felmeddelande etc. MS OFFICE.
  • Fel, problem och råd kring daglig användning av Officeapplikationer inklusive Sharepoint, Skype eller andra kommunikationskanaler.
  • Infrastruktur Övervakning, prestandaproblem men ej applikationsspecifika fel. Här handlar det framförallt att övervaka och eskalera.
  • Portalen och övriga applikationer Verksamhetens ärendehanteringssystem.
  • Hantera enklare fel och att eskalera problem och förändringsbegäran. Hantera incidenter och eskalera problem och förändringsbegäran.

Du ska vara serviceinriktad och trivas med att vara behjälplig.

Kompetenskrav

  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
  • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

    Tekniska krav

  • Windows klienter
  • Office inklusive Skype, Teams, Exchange/Outlook och Sharepoint
  • Jira Servicedesk eller liknande ärendehanteringssystem
  • Skrivare
  • Mobiltelefoner och användarnära hårdvara
  • Active Directory
  • Citrix användarmiljö

Heltidsuppdrag. Uppdrgetuppdrag sker från kundens lokaler i centrala Stockholm med viss möjlighet till distansarbete. Start omgående, senast 2025-01-02.

Inkom med CV snarast! 

Tack för din ansökan

Projekt Ref
1691
Ort
Stockholm
Omfattning
100%
Startdatum
ASAP
Slutdatum
Tills vidare
Kontaktperson
rita.aslan@regent.se